Osnovna škola Nikole Tesle Zagreb

Terenska nastava

Petaši u Rijeci na terenskoj nastavi

Naši petaši su na najljepši mogući način školsku godinu priveli kraju. Naime, u utorak 13. lipnja 2017. bili su na terenskoj nastavi u Rijeci. Posjetili su Astronomski centar u sklopu kojeg je i riječka zvjezdarnica. U suvremeno opremljenom planetariju pogledali su polusatni dokumentarni film o ekspedicijama na Mjesec u 3D izdanju. Nakon toga su poslušali predavanje o planetima i svemiru koji nas okružuje. Bili su jako zainteresirani i postavljali mnoga pitanja.

Nakon toga posjetili su vilu poznate riječke obitelji Ružić na riječkim Pećinama.To je knjižnica i zbirka Mažuranić-Brlić-Ružić koja broji oko 8000 knjiga. Zbirka sadrži i osobne predmete za svakodnevnu upotrebu ovih obitelji i njihove rodbine. Među njima valja istaći prstenje Smail-age Čengića koje je hrvatskom banu Ivanu Mažuraniću poklonio crnogorski vojvoda Đorđe Cerović. Osim Ivana, biblioteku sakupljaju njegov brat Antun te unuka Ivana Brlić Mažuranić. Od zanimljivih uporabnih predmeta učenici su još vidjeli plesnu knjižicu Ivane Brlić Mažuranić, štap Ivana pl. Zajca te su svirali na klaviru na kojem je i on svirao. Skrbitelj i kustos ove najveće privatne zbirke u Hrvatskoj je sveučilišni profesor Theodor de Canziani Jakšić i učenicima je svojim zanimljivim pričama nastojao približiti svakodnevni život 19. i početka 20. stoljeća.

Nakon vile Ružić, učenici su posjetili Prirodoslovni muzej, a na kraju se počastili u riječkom Mc Donaldsu u čijem je prostoru, gle čuda, u 19. stoljeću bila tiskara u kojoj je tiskana prva pjesma Ivana Mažuranića.

Terenska nastava je bila osobito uspješna dijelom i zbog toga što su se učenici u školi svojim istraživačkim radom na nastavi hrvatskoga jezika dobro pripremili proučivši mnoge podatke o mjestima koja su u konačnici posjetili.

Terensku nastavu su osmislile i u djelo provele njihove razrednice Dijana Škrobica, Anđela Pavić Mišura i Jasminka Možgon Jarić.

PETAŠI U PLANETARIJU

U srijedu, 10. svibnja 2017., učenici petih razreda sa svojim razrednicama profesoricama Dijanom Škrobica, Anđelom Pavić Mišura i Jasminkom Možgon Jarić posjetili su Planetarij u zagrebačkom Tehničkom muzeju Nikola Tesla.

Posjet je upriličen kako bi se učenici bolje pripremili za terensku nastavu u Primorsko-goransku županiju u grad Rijeku gdje će posjetiti riječki Planetarij i Zvjezdarnicu te će moći usporediti te dvije ustanove koje proučavaju nebo, nebeska tijela i svemir općenito.

Ovaj posjet i terenska nastava u sklopu su nastave geografije na kojoj učenici, između ostalog, uče o nebeskim tijelima.

Budući da je tema svemira još uvijek neistražena i djeci uvijek zanimljiva, ovim aktivnostima željeli smo im produbiti znanje, uputiti ih u tajne svemira kroz stručno vodstvo te im pokazati da se učiti može i bez knjige i izvan škole.

POSJET HRVATSKOM NARODNOM KAZALIŠTU

Učenici izvannastavne aktivnosti Prirodoslovna šetnja Zagrebom sa svojim roditeljima i učiteljicom uživali su u baletu Petra Iljiča Čajkovskog u zagrebačkom HNK.

ŠIVANJE ČIZMICA ZA SV. NIKOLU

Učenici 3.c razreda i izvannastavne aktivnosti Prirodoslovna šetnja Zagrebom, 29.11.2016., sa svojim učiteljicama posjetili su Školski muzej te sudjelovali u radionici ručnog rada - šivanje čizmica.

4.abc - Izvještaj s terenske nastave u Rijeci

U ponedjeljak 10.10.2016. za učenike 4. razreda Osnovne škole Nikole Tesle organizirana je  terenska nastava u Rijeci i Kraljevici.

Autobus nas je čekao u 7:15 pred školom. Tijekom vožnje, vidjeli smo puno polja, gora, nizina, rijeka i dvoraca. Zanemarili smo kišu i buru i kada smo stigli u Rijeku oduševili smo se predivnim pogledom na more, Astronomskim centrom i Planetarijem. U Planetariju smo pogledali kratki film o postanku Svemira i Zemlje. Nakon toga smo razgledali i pogledali film o predivnom Trsatskom svetištu. Ručali smo u Hotelu u Kraljevici i bilo je jako ukusno. Kada smo se svi najeli, otišli smo u  Nacionalni centar tehničke kulture. Tamo smo samostalno izrađivali drvene satove koje smo ponijeli kući.  U Zagreb smo se vratili u 19:30, umorni, ali puni dojmova.

Naše male putnike oduševila  je terenska nastava. Svidjelo im se sve i cijelo vrijeme  im je bilo veselo i lijepo.

Zato zahvaljujemo učiteljicama, vozaču i voditeljima. smiley

Učenice 4.a - Mia i Marija

PRIRODOSLOVNA ŠETNJA ZAGREBOM

Dio učenika 2.b razreda u sklopu izvannastavne aktivnosti Prirodoslovna šetnja Zagrebom, u petak, 14.10.2016. bilo je na Institutu Ruđera Boškovića i slušao predavanje o rađanju, životu i smrti zvijezda. Predavanje pod nazivom Tajni život zvijezda održao je fizičar, prof. dr. sc. Ivica Puljak, profesor sa splitskog FESB-a, znanstvenik, godinama angažiran na najvećem projektu istraživačkog centra CERN u Švicarskoj – radu LHC-a, Velikog hadronskog sudarača.

Učenici i njihovi roditelji uživali su u predavanju: "Poštovana učiteljice, odličan izbor predavanja. Prof. Puljak je odličan predavač, a tema je bila jako zanimljiva. Mislim da se djeci sviđalo, a i mi stariji smo uživali."

DANI KRUHA U ETNO KUĆI POD OKIĆEM

Učenici 2.a,b,c razreda i njihove učiteljice, Snježana Hmura, Romana Ana Reščić, Ljuba Grahovac, Željka Hrnjica i Anita Delić 26.9.2016. bili su na terenskoj nastavi Dani kruha u Etno kući pod Okićem

Ne zna se u čemu smo više uživali; u radionici kruha, u posjetu zavičajnoj zbirci, ručku, štafetnim igram ili u mirisima jeseni i pogledu na stari grad Okić.​

TERENSKA NASTAVA 8.RAZREDA - "MATURALAC" smiley

Rano ujutro našli smo se pred školom, s nestrpljenjem smo čekali polazak. Nakon što smo se smjestili u autobus, putovanje je počelo. Vozili smo se do Krka, gdje smo imali slobodno vrijeme za šetnju. Autobusom smo došli do trajektne luke Valbiska. Trajektom smo plovili prema Cresu. Nakon kraćeg razgledavanja Cresa posjetili smo jedini preostali mlin za masline na otoku Cresu. Put smo nastavili prema Velom Lošinju, gdje smo se smjestili u hotel. Prije večere otišli smo na obližnju plažu, a nakon večere vrijeme smo proveli družeći se i igrajući društvene igre.

Ujutro, nakon doručka, krenuli smo prema Susku. Do tamo smo se vozili brodom. Na pješčanim plažama Suska provodili smo prijepodne, a nakon povratka u hotel i ručka posjetili smo Plavi svijet - institut za istraživanje mora te Lošinjsku kulu. U popodnevnim satima uživali smo na plaži, nakon čega smo se vratili u hotel i večerali. Poslije večere imali smo slobodno vrijeme za druženje i šetnju po Lošinjem.

Trećega dana, nakon doručka, išli smo na kupanje. Nakon povratka s plaže i ručka posjetili smo Miomirisni vrt. Poslijepodne smo proveli u vodenom parku Čikat gdje smo uživali u brojnim vodenim atrakcijama. Vratili smo se u hotel, gdje smo večerali. Navečer smo imali slobodno vrijeme.

Posljednjeg dana našeg maturalnog putovanja, nakon doručka, otišli smo na plažu. Vratili smo se u hotel kako bismo se pripremili za put. Nakon što smo se spakirali i napustili sobe, otišli smo na ručak. Smjestili smo se u autobus kojim smo se vozili do Valuna. Obišli smo Valun te se autobusom vozili do trajektne luke. Ukrcali smo se na trajekt kojim smo plovili prema otoku Krku. Autobusom smo nastavili povratak u Zagreb.

Petra P., 8. c

BURGENLAND - EISENSTADT - terenska nastava u Austriji, 15. i 16.svibnja 2016.

Krenuli smo u 6 sati ispred škole u smjeru Varaždina, prešli smo granicu i stigli u Mađarsku iz koje smo došli u Austriju. Razgledali smo Eisenstadt, glavni grad Burgenlanda i tu smo sreli vrlo gostoljubive i ljubazne ljude koji su nas zaustavljali na ulici jer su čuli hrvatski jezik tj. jezik Gradiščanskih Hrvata. Posjetili smo muzej u dvorcu Esterhazy i oduševili se. Nakon razgledavanja grada krenuli smo dalje do našeg smještaja u hotel Sonnenhof. To je mali hotel u kojem smo odlično večerali i sutradan doručkovali. Smještaj, okoliš i kuće doimale su se kao iz bajke.

Drugi dan smo krenuli u Family Park. E, to je bio doživljaj koji se pamti. Nakon svega što smo vidjeli i doživjeli poželjeli smo ponoviti naše nezaboravno putovanje.

Budući da smo na putu imali svoj cilj - vježbati njemački jezik - ostvarili smo ga uz izvještaje o jeziku, povijesti, kulturi, geografiji i umjetnosti kraja kojeg smo posjetili. Uočili smo i sličnosti i razlike njihove i naše kulture. O tome najbolje svjedoči pano u našoj školi koji smo uredili pored učionice iz njemačkog.

U pratnji su bile učiteljice Lidija Paleka, Romana Ana Reščić, Tamara Štambuk Vranešević i Ljiljana Crnković.

Veselimo se novom putovanju smiley!

Muzeji su in

Mali prirododlovci i učenici 3.razreda produženog boravka posjetili su Prirodoslovni muzej krajem ožujka. Zainteresrano su slušali vodiča i upoznali razne vrste životinja.  Najviše su ih razveselili preparirani primjerci. Kratko su obišli i Mineralošku zbirku. Prošetali su ulicama Gornjeg grada i uspinjačom se spustili do Ilice te u Frankopanskoj ulici otišli na tramvaj.

U srijedu, 30.ožujka 2016., isto društvo posjetilo je Muzej grada Zgreba.  Vodič ih je proveo poviješću Zgreba. Čuli su razne priče i legende, upoznali  povijesne osobe vidjeli stare predmete, makete itd..

Sljedeći posjet je Školskom muzeju  21. travnja 2016. wink

TERENSKA NASTAVA - ETNO KUĆA POD OKIĆEM

Iako je padala kiša koja nije mislila stati, drugi su razredi hrabro krenuli sa svojim učiteljicama Ivankom, Lidijom, Irenom, Renatom i Marijanom dana 14.10.2015. na terensku nastavu u etno kuću pod Okićem. Domaćin Marijan nas je dočekao srdačno i odmah nam poslužio pregršt šala i viceva. U njegovoj zavičajnoj zbirci slušali smo legende o Okiću te otkrivali kako su se naši preci koristili različitim predmetima kao što su korito, valjak, srp itd. U kvizu znanja, najbolji su osvojili i nagrade u obliku Okićkog novčića. U radionici kruha dočekala nas je teta Lada s kojom smo pjevali o vodi, kruhu, brašnu, soli i kvascu od kojih se pravi kruh. Svaki je učenik zamijesio neki svoj oblik peciva i kruščića koji se pekao i onda nosio kući kao suvenir. Fini ručak koji su pripremili domaćini dao nam je snage za još jednu likovnu radionicu gdje su djeca prikazala legende o kojima su slušali. Sretno smo se vratili pred našu školu puni dojmova i novih iskustava.

Marijana Kovačić

Terenska nastava osmaša

Naši su osmaši zajedno sa svojim razrednicama Ivom Janjom Bezjak, Anđelom Pavić Mišura i Jasminkom Možgon Jarić 16. 9. krenuli na četverodnevnu terensku nastavu. Kako im je bilo, zapisala je učenica Matea M.

Počela je školska godina, a našu radost i sreću što se ponovo vidimo nadišla je radost iščekivanja maturalnog putovanja. Samo smo o tome mislili i željno iščekivali polazak. Prije nam je sedam ujutro bilo prerano, ali sad smo već bili spremni krenuti u to doba.

Nakon pet sati vožnje, oko podne smo stigli u Trogir. Kaštel (tvrđava) Kamerlengo prva je trogirska znamenitost koju smo vidjeli. Njezin je najstariji dio čak iz 14. stoljeća, a današnji je oblik dobila pod mletačkom vlašću kada je služila mletačkoj vojsci. Izgradio ju je Lorenzo Piciono. Uz nju se nalazi Hrvatski nogometni klub Trogir i njihov teren. Dok smo išli prema glavnom trgu, vidjeli smo palaču obitelji Ćipiko koja je izgrađena još u srednjem vijeku. Glavinim trgom dominira katedrala svetoga Lovre koja je pod zaštitom UNESCO-a. Građena je romaničkim i gotičkim stilom. Katedrala je poznata po Radovanovu portalu koji je isklesao majstor Radovan 1240. Portal je dovršen u 14. st., a sadrži obilježja romanike i gotike. Prva ljekarna u Europi otvorena je 1213. upravo u Trogiru. Od uglednih Trogirana treba spomenuti blaženog Augustina Kažotića koji je bio redovnik dominikanac i zagrebački biskup te najuglednija hrvatska ličnost 14. st. Ističe se i hrvatski ban Petar Berislavić.

Oko sedam navečer došli smo u Orebić i smjestili se u hotel Bellevue. Otišli smo na večeru nakon čega smo razgledavali Orebić koji je od davnina bio veliko pomorsko središte. Sutradan smo obišli Dubrovnik koji je 1979. uvršten na  UNESCO-ov popis svjetske baštine. Grad je osnovan u 7. st., a u 11. st. dotadašnja su se naselja spojila, a dijelio ih je današnji Stradun. U 12. i 13. stoljeću oko grada su radi zaštite sagrađene zidine. Dubrovačka Republika osnovana je 1358., a u 15. i 16. st. doživljava procvat jer je bila trgovačko središte. Lovrijenac je povijesni simbol otpora Dubrovnika prema Mletcima koji se htjeli zauzeti Dubrovnik gradnjom tvrđave na tom mjestu, ali su ih Dubrovčani preduhitrili pa nisu napali gradska vrata od Pila koja su sagrađena 1537.  Godine 1667. dubrovačka katedrala preživjela je potres, ali je 1706. stradala u požaru pa je danas sačuvana u baroknom stilu. U Starom gradu vidjeli smo Onofrijeve česme - fontane kružnog oblika koje su služile kao spremnici za vodu. Tu je i Orlandov stup – prikaz vojnika Orlanda.

Iz Dubrovnika smo brodom otišli na Lokrum gdje smo se i okupali. Lokrum je zaštićeni park prirode u kojem se nalazi botanički vrt s mnogo endemskog bilja.Nakon posjeta Lokrumu vratili smo se u Orebić, večerali i otišli u disko.

Trećeg dana posjetili smo Nacionalni park Mljet. Utemeljen je 1960., a sastoji se od nekoliko naselja i dvaju jezera. Na Mljetu smo se također okupali, ručali te prošetali gradom. Brodom smo se zatim vratili u Orebić. Tamo smo večerali i otišli u disko.

Sutradan smo se spakirali, doručkovali i brodom se zaputili prema Korčuli. Tamo smo razgledali kuću Marka Pola i saznali mnogo o korčulanskoj povijesti. Kupili smo suvenire, razgledali Korčulu i najvažnije, dobro se zabavili.

Sve što je lijepo, traje kratko pa smo se i mi morali vratiti u Orebić  na ručak, a zatim krenuti doma. Kući smo došli oko ponoći, maturalac je prošao brzo, ali će nam svima dugo ostati u lijepom sjećanju.

Učenici 4.b razreda posjetili su sa svojom razrednom učiteljicom Romanom Anom Reščić Astronomski centar u Rijeci te Nacionalni centar tehničke kulture u Kraljevici. Uz lijepo druženje u Astronomskom centru naučili su puno o našoj Galaksiji, dok su u Nacionalnom centru tehničke kulture izrađivali satove koje su kao suvenire ponijeli kućama. Izlet ne bi bio kompletan da se nisu počastili u Burger kingu i kao pravi kraljevi i kraljevne vratili se kućama.smiley

MAKSIMIRSKI ISTRAŽIVAČI

Učenici 4.b razreda sa svojom razrednom učiteljicom sudjelovali su u terenskoj nastavi programa Maksimirski istraživači - Travnjaci. Naučili smo sve o životnoj zajednici travnjaka  mjerili površinu pravokutnika i trokuta.

PUT U VUKOVAR - terenska nastava za učenike 8.razreda

Osmi razredi Osnovne škole Nikole Tesle išli su u Vukovar dana  21. studenog 2014. Vozili smo se autobusom do Vukovara otprilike četiri sata. Prvo smo posjetili Vukovarsku bolnicu te smo vidjeli da su ranjenici bili smješteni u podrumima zato što su neprijetelji bacali bombe na bolnicu te je postojala mogućnost da osoblje i ranjenici budu dodatno ranjeni. Na zidovima bolnice  pročitali smo što se događalo od  prvoga napada na grad Vukovar te sve do njegova pada.

U obnovljenome dvorcu Eltz  posjetili smo Gradski muzej. Kod Bijelog križa zapalili smo svijeće i slikali se, a nakon toga imali smo slobodno vrijeme. Svi smo se okupili na dogovorenome mjestu i krenuli prema crkvi sv. Filipa i Jakova. Tamo smo pogledali film i posljednje izvješće Siniše Glavaševića. Gvardijan nam je još ponešto ispričao o gradu heroju.

Zatim smo posjetili vojarnu 204. brigade gdje nam je gospodin časnik ispričao o našim hrabrim vojnicima. Vidjeli smo kako su se ponašali neprijatelji prema našim herojima: mučili su ih, tukli, izgladnjivali… Bilo je izloženo i oružje iz Domovinskog rata. Polako se smračivalo te smo krenuli prema Spomen domu Ovčari. Mnoge su žrtve  identificirane, ali i dan-danas ima još žrtava koje nisu pronađene. Na Memorijalnome groblje pomolili smo se za duše naših heroja. Nakon toga krenuli smo prema Zagrebu.

Ovaj Domovinski rat ostavio je tragove na mnogim ljudima. Trebamo oprostiti, ali nikada zaboraviti! Nikada se ovakvo zlo ne smije ponoviti. Ovaj mi se izlet svidio zato što sam naučila mnogo toga o Vukovaru.

Ana, 8.b

Fotografije možete pogledati u foto-galeriji.

Napredno pretraživanje

5. sat 17:30- 18:15

6. sat 18:20- 19:05

> Nastava  > Terenska nastava
Osnovna škola Nikole Tesle Zagreb / Matetićeva 67, HR-10000 Zagreb / www.os-ntesle-zg.skole.hr / ured@os-ntesle-zg.skole.hr