2016-05-04 14:03:29

5.a: ZAŠTO I ČEMU NAM SLUŽE RAZREDNA PRAVILA?

Što o značenje pravila u razrednom okruženju kažu učenici 5.a razreda i razrednica prof. Miljković:  ZAŠTO I ČEMU NAM SLUŽE RAZREDNA PRAVILA?

Stari rimski pjesnik Publije Ovidije je rekao:                                                       "Ljudski duh što god sebi zapovjedi – postiže!".

Pitali smo učenike:

Što vam je važno? Kako biste se željeli osjećati? Kako biste se željeli ponašati, kako biste željeli  da se ponašaju drugi? Kako si ti zadovoljan ovim što radiš? Što misliš da bi trebao raditi da budeš zadovoljniji?

O svemu ovom učili su i dogovarali se na satu razrednog odjela učenici 5.a uz vođenje svoje razrednice prof. Miljković i socijalne pedagoginje Ljiljane Samardžić, a što je ilustrirano i fotografijama, izrađenim plakatom s razrednim pravilima te pisanim promišljanjima učenika na temu tolerancije, uvažavanja i prihvaćanja. 

VIŠE U PRILOGU….

Pravila ponašanja:  dogovorena su pozitivna ponašanja članova razrednog odjela. Zajednički se donose, svi su se s njima usuglasili i pristali su na njih. Tako formulirana motivirajuća su za učenike jer kroz samoprosudbu svojih ponašanja i procjenu ponašanja drugih vršnjaka, učenik razmišlja o sebi, svojim potrebama, ponašanjima, vrednuje ih,  mijenja i poboljšava. Kvaliteta promjene u ponašanju vršnjaka u razredu ovisit će o kvaliteti odnosa među članovima, povezanosti i povjerenju.

Stoga je bilo jako bitno dogovoriti se o međusobnim pravilima za vježbanje životnih vještina na satovima razrednog odjela. Tako su i učenici 5.a odlučili koja su im pravila potrebna da bi se osjećali ugodno i sigurno na satu te da isto ima smisla za njih jer im slijeđenje dogovorenih pravila i granica ponašanja donosi  višestruku prednost i korist.

Također su procijenili da tako postaju odgovorne samosvjesne osobe koje uvažavaju sebe i druge, jasna su međusobna očekivanja, uče se sami donositi odluke i preuzimati kontrolu nad svojim ponašanjima. Na taj način zajednički stvaramo dobro okruženje za  motivaciju učenika i koristimo u međusobnim odnosima skrbne navike : podržavanje, ohrabrivanje, vjerovanje, slušanje, poštovanje, prihvaćanje, usklađivanje.

Zašto je bilo potrebno dogovoriti POSLJEDICE, ako se učenici ne pridržavaju pravila???

Jer tako učimo poštovati sebe i druge Iz pogreške je dobro nešto naučiti  i drugi put primijeniti naučeno Već unaprijed znamo koje su posljedice određenih ponašanja Posljedice su pravedne, primjerene učinjenom, razumne Posljedice slijede odmah nakon neprimjerenog ponašanja Pozitivne su i potiču nas na kvalitetnije vršnjačke odnose Zahtijevaju od učenika osobni trud i vrijeme Posljedice su usmjerene na određeno ponašanje, a ne na učenika kao osobu.

Ili kako nam je rekla socijalna pedagoginja: „Pravila će vam pomoći da stvorite pozitivno ozračje u učionici gdje ćete se svi osjećati sigurnima, prihvaćenima, cijenjenima te ćete tako s radošću moći učiti, a učitelji s lakoćom podučavati.“

I zato je naša učionica mjesto gdje …


Osnovna škola Nikole Tesle Zagreb